BILINGUISME INDIVIDUEL
Bibliographie
E. Bialystok& X. Feng, « Language proficiency and its implications for monolingual and bilingual children », in A. Durgunoglu& C. Goldenberg dir., Dual Language Learners : The Development and Assessment of Oral and Written Language, Guilford Press, New York, 2010
A. de groot, Language and Cognition in Bilinguals and Multilinguals : An Introduction, Psychology Press, New York-Hove, 2011
C. Deprez, Les Enfants bilingues, Crédif & Didier, Saint-Cloud-Paris, 1994
F. Grosjean, Bilingual : Life and Reality, Harvard University Press, Cambridge, 2010 ; Parler plusieurs langues : le monde des bilingues, Albin Michel, Paris, 2015
F. Grosjean& P. Li, The Psycholinguistics of Bilingualism, Wiley-Blackwell, Malden, Oxford, 2013
L. Wong Fillmore, « Second-language learning in children : a model of language learning in context », in E. Bialystok dir., Language Processing in Bilingual Children, Cambridge University Press, Cambridge, 1991.
La suite de cet article est accessible aux abonnés
- Des contenus variés, complets et fiables
- Accessible sur tous les écrans
- Pas de publicité
Déjà abonné ? Se connecter
Écrit par
- François GROSJEAN : professeur émérite des Universités
Classification